XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa

Testuingurua

(...), dakartzaten buru ihardunak eskatzen dituzten ekintzak kontutan edukiz.

Era berean, lehen, proposamenen irekitasunari buruz eta irekitasun honen ahalbideei buruz esandakoa hemen ere kontutan hartzekoa da.

Garapena Adibide bezala, soka, klariona... etabarren bidez zatiardatz bat egin daiteke gelan, eta haurrei lan egiteko erabili dituzten gauzak hor uzteko eska dakieke, bitarte berdineko adigaian oinarritzen direlarik: - Nola egiztatu bitarte berdina dagoela? - Galdera honek erantzun mota asko sor ditzake: oin eta eskuz baliaturik neurtuz, haur baten luzeraren bidez....

1.4. Somakinen bidezko somamena eta elkarkideketa batzuna hobeagotu.

1.5. Espazio-eraketa baitaratu eta irudikatu.

1.6. Denbora eraketa baitaratu eta irudikatu

1.7. Espazio eta denboraren erakundeketan aurrera egin.

1.8. Espazio-denborazko elkarkidetzea gehitu.

Baterakotasuna, errenkadakotasunera iristeko.

1.2.; eta 1.3. punduetarako aipaturiko garapenak abiapundutzak hartuz, mementu zehatz batetan, somakinen alderdi batzu eta baita haurrek gauzekin dituzten harremanetan dauden espazio eta denboraren adigaiak bereziki aipa daitezke.

Lehen azaldutako espazioan dauden gauzen eraiketan, marrazkiaren bidez irudika daitezke bai harbelean nahiz paper batetan...

Haurrek eraiketa horien bitartea zer-nolakoa den azter dezakete eta beroien tokia espazioan zein den ahoz, ikusi gabe gogoratzen saiatu.

GAIEN BIGARREN MULTZOA / 2. HAURRA ETA BERE SOINA: ANTZEAK ETA TREBETASUNAK 2.1. Haurrak bere burua eta inor neurtu dezaneko eta arriskuari buruz erantzun izan dezaneko egoerak sortu.

(Ikus Eskolaurrean atal honetarako emandako orientabideak, 2.1. atalean, alegia).

2.2. Ezarritako arauz araupetutako antze eta trebetasunak lortu.

Helburuak (Ikus 2.2.1.-2.2.2.-2.2.3. azpi-atalak).

Egoera Haurrek gauzekin egiten dituzten erabilpenetan ezarritako arauz araupetutako antze eta trebetasunak egitea lortzen dute.

Aurreneko prozesuan, antzeak eta trebetasunak bere burua hobe menderatze eta ezagutzearen bidez sortzen ziren, eta berezikiago indibidual mailan.

(Ikus Eskolaurreko orientabideak 2.2.).

Prozezu honen ondoren, berriz, haurrak pixkanaka pixkanaka hain norberaren mailakoak ez diren trebetasunak lortu eta jokuetan sartuz doaz, (...).